<meta name='google-adsense-platform-account' content='ca-host-pub-1556223355139109'/> <meta name='google-adsense-platform-domain' content='blogspot.com'/> <!-- --><style type="text/css">@import url(https://www.blogger.com/static/v1/v-css/navbar/3334278262-classic.css); div.b-mobile {display:none;} </style> </head><body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d9133882838961730418\x26blogName\x3dA+Hundred+Dollar+Bills\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://ayulhasriq.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://ayulhasriq.blogspot.com/\x26vt\x3d3150779527348306378', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>




stories biography geeks archives


The dork


Hello,my name is muhammad amirul hasriq zulkifli . call me ayul :D . studying in uitm Lendu , Melaka in dip in accountancy . yeah ! account . i dont even know why i took the course . ha-ha ! . born on 6th october 1991 . his a libra guys ! OMG three times ! lol . love to make friend and im very happy if i can make them laugh :) im a chelsea fans who can play football like em' . in game i mean . teheee . can layan all songs . but im into acoustic or lullaby songs . it make me calm and easy . i think interior designer is way way cooler than an accountant . using k850i sony ericsson . and still in learning to likes it . haha . sory for da bad english . kay , enjoy my blog . :) <333 ♥♥♥

Comment here!

Follow :)

03 February 2011
PELAJAR KITA
Aku merupakan seorang yang lalang di dalam berpolitik . kekadang aku sokong ni , sebab depa bnyk duit . and kekadang aku sokong yang tu pulak , sebab depa ni baguih . but , still ada jugak pemimpin cawangan yang macam shit hole sebab aku sendiri pernah terkena masa kerja kat SUK dulu as an office boy . nak naik lif sama sama pun tak boleh . nasib baik lah bukan orang melayu kita. kalau tak , dah aku siku siku kan kepala dia macam aksi tony jaa dalam citer ong bak . ngee .

okay , now , entry aku kali ni pasal politik . yes , politik . tapi bukan diantara Barisan Nasional dan Pakatan rakyat . tapi Politik Dunia . sume orang tau kan , current issue yang membuka mata dunia now is krisis Mesir . dimana kepimpinan hosni mubarak dipertikaikan and dicabar oleh rakyat mesir themselves . pergh ! pelik ? aku juga begitu . before ni aku ingat kan mesir , sebuah negara islam , aman and damai . yelah . mak cik pak cik duk pakat nak lahirkan anak , bagi didikan agama , and dah habis skola cam tu , mesti nak send kat universiti al-azhar yang located kat mesir . tum tang tum tang , mesir tengah bergolak . wataheck ?!

based on my knowledge , krisis ni berlaku disebabkan wabak . wabak memberontak yang datang nya daripada tunisia dimana rakyat tunisia telah pun berjaya menggulingkan pucuk pimpinan diktatornya , Zine El Abidine Bel Ali . aku tak tau ah majoriti rakyat tunisia ni islam or not sebab aku malas buat research . sebab nama yang blakang ada -sia ni , mostly negara islam . example ? malay-sia , Indone-sia and Tuni-sia . Ru-sia is an exceptions . teheee . kali ni aku buat research ;D

Setelah jatuh nya kepala keras ben ali ni , tetiba je aku baca paper esok hari nya , Mesir pulak tgh memberontak . haish . biar betol . pantas betul . mula mula aku tak amik port pun , tapi lama lama bila headlines asik pasal mesir je , tergerak gak aku nak baca . and dasyat dasyat tunisia tu , lagi dasyat rakyat mesir punya rebel . takat mati tu dah ramai dah , demo standard lah , FRU tembak pistol getah , bomba pancur air kat rakyat , kereta kebal kiri kanan and paling aku tak leh trima is banduan slumber lalu lalang kat jalan tuh . macam mana banduan boleh terlepas ? ok , ni one of the tactics yang dorang buat bila nak guling kan kerajaan secara besar besaran . dorang akan lepas kan banduan . why ? ntah . aku pun tak tau kenapa . fikir kan lah .

bila dah masuk pasal benda benda yang aku stated kat atas ni , mesti korang tertanya . anak anak pak cik mak cik yang dorang hantar kat universiti al azhar tu macam mana ? haaaa . ni yang aku nak cakap ni . semalam aku terbacaa yang malaysia dah pun hantar bantuan udara dan laut untuk angkut pelajar pelajar and malaysian yang menetap kat sana . kenapa dah brape hari negara tu kelam kabut , baru goverment nak hantar bantuan . tgk jepun , china and taiwan , rakyat depa sume dah evacuated . ni sebab ,

Di copy dari blog serius

and rakyat kita pulak , dekat 11000 kot ! kau ingat senang nak angkut dorang sume ni sederap . haha . kapal titanic pun tak tentu . ROLF .

so kat sini , aku berharap budak budak malaysia yang ada kat mesir tu selamat disana , and juga selamat kembali kembali ke malaysia . bersyukur ah negara kita ni masih selamat . bila negara dah nak dekat pilihanraya persekutuan ni , lagi lah kita kena jaga jaga . jangan sampai demokrasi and kemakmuran negara hilang . doa doakan mereka . okay ?

p/s : hebat kan kuasa rakyat ? begitu juga kuasa pelajar . disini , aku nak korang join group aku , kita tentang sahul habis habisan . baru naik dah bajet pembaharuan kunun . padahal nak bagi foreigner masuk uitm . bullsit ! bullsit ! . ada ke dia bagi cuti 3 minggu je . otak dia . 2 bulan pun aku cuti tak cukup . damn . kalau aku dah siku siku kan baru dia tau ! huh . anyway ,


from : arif